en tripp till Myrbacka .....

LÖRDAG  4.8-20.
Behövde en ny grötkastrull,för den vi hade blev bottenbränd häromdan .
Hittade en fin teflonkastrull ,med glaslock ,perfekt för morgongröten på
Tokmanni,som numera finns i Myyrmanni.
Och den var då stor,och ändå gick jag igenom halva nu första gången.
Där tycks finnas allt man behöver ,förutom grönsaker .
Försökte beställa ögonläkare på Nissen ,men det går först i slutet på månaden.
Då jag kom ut från City-Market ,träffade jag Pia Mikkonen ,en mamma till tre döttrar jag
skötte på Myrbacka Daghem ,så vi snarvla nu en god stund ,vi hade så mycket att berätta ,
det var ju en tid sen vi sågs.
Sen tog jag en taxi hem,gick förbi tre bilar i kön,för jag åker endast med LÄHITAXI ..
Dom har fasta priser,10 euro till Malmgård.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

kevättä odotellessa/ i väntan på våren ....